пʼятницю, 7 лютого 2014 р.

                                                     Історія бібліотеки
       У Великому Раківці в 1945 році була організована хата – читальня. Мельник Іван Гаврилович став її першим завідувачем. З його ініціативи створюється хор-ланка, яка виконує коломийки, автором і керівником яких є він сам.

      Виступ хор-ланки в Києві був успішним і вона зайняла друге місце,  гідно представила Закарпаття на столичній сцені. Пізніше в 1952 році агітбригаду було перетворено в ансамбль пісні і танцю «Виноградар». Для ансамблю самобутній поет написав багато пісень.
       З’являються на світ його поетичні збірки. Перша була надрукована в 1960 році під назвою «Наливайтесь грона». Друга вийшла в 1963 році під назвою «Кого любиш дівчино». Третя ввійшла до колективної збірки «Пісня моя, доле моя» в 1967 році. Четверта збірка «Скибки сонця» була видана в 1973 році. І.Г. Мельник писав: «Радий безмежно, що моя робота потрібна людям, що до мене приходять і просять написати коломийку чи вірш для окремої людини, чи про колгосп, школу. Це дає мені наснагу, надихає на нові творчі пошуки. А життя навколо вирує і сидіти склавши руки не можна».
       Радість у праці для людей – таким був ідеал Івана Гавриловича. Скромний колгоспник пісняр наполегливо вчився, невтомно оволодіває поетичною майстерністю. Серце його було завжди повне бадьорих мотивів, душа завжди сповнена молодості і синівської любові до рідної землі, до людини творця.
 
Подивись навколо.
Подивись, мій друже,
Як сади колгоспу
Підросли в цвіту вже.
 
Подивись на наші,
Подивись на схили –
Там колгоспні руки
Виноград зростили.
 
Подивись, мій друже,
Подивись на села
Бачу в тебе друже
Усмішка весела.
 
Усмішка щаслива,
Усмішка весела.
Бо в садах розквітли
Й верховинські села.
В них бібліотеки,
Клуби і лікарні,
Дитсадки і школи
 
        Бібліотечну справу продовжили теперішні ветерани бібліотечної ниви Поляк В.І., Мельник Г.І. Зараз в бібліотеці працює Алмашій О.Ю.
 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар